raoow!

Mamma städar för att sotarn ska komma imorgon...
På den fronten är vi helt olika. Lite skit skadar ingen, speciellt inte en sotare. Han är ju sotig.
Idag då? Jag har varit ett lejon. 
L fixade med sitt projektarbete. Hon målade mitt ansikte och jag blev så skrämd varje gång den kalla penseln strök över mitt ögonlock. Hon sa: "Nu får du absolut inte titta".
Hallå, sådana krav går inte att ställa, då måste jag ju definitivt titta! 
Sen fotade hon mig. Jag fick inte öppna munnen. Det var svårt, jag hade en bild av lejon som anfaller med stora gap och vassa tänder i huvudet. Istället plutade jag med läpparna som en fisk och höjde en ögonbrynet upp till hårfästet. 
Det som ingen äkta modell någonsin gör enligt Tyra Banks eller vem det nu var som sa det på top model igår. Vilken tur att jag inte är en modell. Helan satt bredvid och sa att jag gjorde fel. Gött mos.

Tränade bort lite sega nallar och glass på fotbollsplanen, ett hål i marken anföll mig hela tiden. Dåligt.

Nu kom lillebror hem och bankade skiten ur trummorna utan att ens kolla om någon gått och lagt sig. Jag säger ju att han är nonchalant. Mamma vill sova (ja hon är klar med sotarstädningen).

ajökpök

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0