morran

Det där skitarga humöret från igår fortsatte idag. I skolan blev allt så konstigt men ändå bättre. Jag skrattade åt ingenting och massor men ville egentligen bara gråta, eller skratta. Jag visste inte vad jag ville kanske. 
Sjunka djupt ner under ytan och titta på bubblorna som lämnar näsan?
Vara ifred, men ändå bland folk?
När jag kom "hem"* från skolan blev jag sådär skitarg igen och smällde lite i en dörr, kastade mössan hårt på hatthyllan (ooooo rebell) och stampade i marken.
Åkte och simmade med laget. Det var nog bra, för jag slutade vara arg trots att alla simmade så långsamt att jag började tro att de dött där i vattnet.
En kvinna var extra seg. Hon flöt fram i slow motion, vilade lite och simmade sedan ut precis framför mig med ett elakt flin på läpparna. Jag tänkte "nu jävlar" och simmade om henne gång på gång och skvätte alltid till med händerna när jag var bredvid hennes ansikte. In your face bitch! (bokstavligt talat)

Tröttnade på marulkarna i vattnet och gick till duschen istället där manlig personal städade trots att det fanns kvinnlig personal i närheten och att han egentligen inte behövde göra något mer än att gå fram och tillbaka genom duschrummet med en svabb (utan anledning). Det gäller att ta vara på möjligheterna antar jag.

Ett citat ur duschen:
tjej med lätt irriterad min: "Ååh, det blir alltid så blött när man duschar."

Torr i ansiktet och blöt i håret åkte jag hem och åt massor choklad framför Ugly Betty. Det programmet är så dåligt att jag mår illa, men ändå lyfter jag inte min feta röv och gör något nyttigt. Som läxan till exempel.

*till mammas och pappas jobb. det är som mitt andra hem, motvilligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0