morning has broken

Igår skulle jag vila lite, blunda en stund och vänta på att toaletten skulle bli ledig. Plötsligt var det morgon. Jag hade kläder på, smink och oborstade tänder, väldigt bekvämt.
Mamma kom in i rummet och sa "Sover du med kläderna på?"
Jag svarade "Nej, eller ja. Eller jag vet inte!" och vände mig åt andra hållet i sängen och sov en kvart till.
Mamma och lilbro åkte till stan och jag krälade ut i korridoren på väg mot köket. Men i datarummet stod gästsängen och lockade. I all yrsel och zombie-tröttnad gick jag in där och lade mig samtidigt som jag tänket "Pasta, du får inte sova mer!".
Efter en kvarts sömn till kunde jag äntligen ramla ner för trappan till köket och äta rostat bröd.
Morgontrött? Nejdå.

//Pasta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0