mambo

Ojoj idag var det väldigt kul på dansen. Vi fick testa på afrikansk dans med en man från Nairobi som instruktör.
Det var som att varje rörelse fungerade naturligt med musiken och min kropp. Jag behövde inte tänka och känna press och stress som jag annars gör på danslektionerna. Dessutom var det jobbigt för hela kroppen och jag tror alla i gruppen upptäckte nya muskler. Vi fick också reda på hur det faktiskt är i stora delar av Afrika från en danslärare som varit i Nairobi och hälsat på vår dansinstruktör flera gånger. Det lät så sorgligt men ändå fint. All livsglädje trots hunger, sjukdom och fattigdom. De dansar och dansar, lever till rytm. 
Till våren ska jag söka en danskurs och gå in för det, lika mycket som de gör i afrikansk dans.


Kommentarer
Postat av: pl

det låter lovely, jag vill också dansa.

2008-10-08 @ 21:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0