klantarslet nummer ett

Det skedde strax efter middagen, jag hade ätit mig mätt på fläskfilé, blomkål och päronkaka. I väntan på att maten skulle smälta fingrade jag lite på min kamera och testfotade olika saker. Tidigare under dagen hade jag fotat vatten i rörelse, nu upptäckte jag ett mjölkpaket och tänkte fota något liknande.
Jag hämtade ett glas, ställde in kamerans skärpa och började hälla. Efter en sådär sju sekunder frågade mamma vad tusan jag höll på med. Förvirrat såg jag upp på kameran och ner på den rinnande mjölken. Vad i he*****!
Mamma asgarvade.
"Vet du varför det blev sådär?" frågade pappa pedagogiskt.
"...Ja..." svarade jag och såg ner i bordet. "Genom kamerans lins försvinner djupseendet"

Efter att ha kraschat en åkergräsklippare mot en vägg, halkat på bananer, tappat miniräknaren en miljard gånger och försökt dricka innan glaset nått munnen etc etc så är det här slutklämmen. Jag vinner klantligan. Tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0