i´m in love, so far

"Yossarian låg på sjukhuset med en leveråkomma som inte riktigt var gulsot. Läkarna var förbryllade över att den inte riktigt var gulsot. Om den blev gulsot, kunde de behandla den. Om den inte blev gulsot utan försvann, kunde de skriva ut honom. Men att det hela tiden inte riktigt ville bli gulsot, förbryllade dem" - Joseph Heller

För några dagar sedan fick vi i uppgift att läsa en bok i svenskan. Vi fick ut en lista med tips om böcker, däribland "Moment 22". Jag tänkte först välja något av John Steinbeck eller Selma Lagerlöf, men så stod den där i hyllan. Boken som senare blev boken med stort B. Den lyste inte riktigt, den såg snarare gammal och nött ut. Men jag tog den till mig och tänkte "låt gå för Moment 22" (kolla ett rim!). Det var ett bra beslut för jag skrattade högt redan på första sidan.
Om nu inte boken får för sig att försämras avskyvärt under nästkommande sidor så är den en kandidat till "bästa böckerna enligt Pasta- award".
Jag vill läsa mer, NU!

//Pasta

update: Och så vill jag läsa "På västfronten intet nytt" av Erich Maria Remarque, för den trodde jag skulle vara rent ut sagt bajstråkig, men efter ett smakprov så var jag fast i skyttegraven med huvudpersonen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0